søndag den 11. december 2011

Jeg er mig

Halfdan Rasmussen

Jeg er mig, der er ham, der er ham, der er mig
og mit jeg, det er mig ikke dig
Hvis en anden var mig, ku' det godt være dig,
der var mig, hvis jeg ikke var mig
Det er klart, det er rart, jeg gik hen i en fart
og blev ental i første person
Det er trist for enhver, som har fødselsbesvær
og går rundt og er slet ikke noen'.

Der er nogen, der er nogen, som har glemt hvem de var,
skønt de er, hvad de var, da de kom,
for de kom, da de blev, hvad de var, og de var,
hvad de blev, hvis man vender det om
Men hvis noen' er ingen, og ingen er den,
som er ufødt og altså fortabt,
kan han ikke så godt kræve livet igen,
da han hverken er til eller skabt

Jeg er glad, jeg er mig, for hvis ingen var mig,
var der slet ikke mig, der var glad,
og hvis ingen var glad, for at være som jeg,
var der trist og jeg ved ikke hvad
Men såfremt man blir født, som en brik i et spil,
og Vorherre tar fat på en leg,
hvor han spør, hvem man synes, man bør være og vil,
er det klart jeg helst vil være mig


Dette smukke digt har inspireret mig utroligt meget
Bella


1 kommentar:

  1. suuper sød blog, følger dig nu, håber du måske også har lyst til, at følge min blog ? :-)
    http://clarasfantasyworld.blogspot.com/

    SvarSlet