søndag den 6. november 2011



Hver søndag lyder to beroligende stemmer i mine øre. Det er nu blevet et ritual, at læne mig tilbage i et varmt sæde, synke ned i en anden bevidsthed, og slå ørene fra alt andet et Det Elektriske Barometer. Også i aften.
Jeg begyndte at lytte til programmet sidste år, da min bror gik på efterskole, og jeg sammen med min far lyttede meget intenst til særlige stemmer, lyde og ærlige ord, når vi hver søndag skulle aflevere ham. Faktisk foreslog min far mig, at lytte til programmet. Jeg har siden været fanget og opslugt af det. Jeg elsker specielt når der bliver læst breve op, og jeg kan relatere til mit eget liv, ud fra mange af ordene. Ofte bliver jeg helt glad for at høre, at ikke kun jeg går og har det på en bestemt måde, eller tænker over noget jeg selv troede var meget underligt.
I Barometeret er der plads til alle og en hver, tykke som tynde, høje som små. Det rummer alle og en hver og det synes jeg er særligt.
Jeg skriver dette i andledning af Barometerets 25 års fødselsdag d. 13 november. Jeg ønsker et stort tillykke og et tak, for at det eksisterer.


Barometer barnet Bella


2 kommentarer:

  1. Hej Bella. Det er Matilda fra www.matildasutherland.blogspot.com.
    Tusind tak for dine søde ord :-)
    Jeg vil gerne være fast læser af din, men hvor bliver man det henne? Jeg kan ikke finde det? :-(
    Mange smil

    SvarSlet
  2. Ja, den er jo engang imellem lidt dum:-) Somme tider kan man ikke se linjen øverst på siden, hvor "fast læser" knappen sidder. Andre gange kan man se den, og så kan du sagtens blive fast læser:-) Håber du finder du af det, og tak.

    Bella

    SvarSlet