mandag den 28. november 2011

"Count your blessings"


At sidde her i hjørnet af rummet, lytte til dit kor og dig, der synger smukke julesange som, "Lad os klippe julehjerter sammen"og de mange stemmer der klinger så yndefuldt, er en kæmpe fornøjelse for mig.
Det gør mig umådeligt stolt af dig, af at være din datter, af det du har opnået og det fantastiske menneske du er. Jeg ser hvordan du bare har kontrol over alle basserne, alterne og selv nyder at synge med på sopranerne. Du får alt til at lyde så satans smukt og nemt. Helt flydene. Dog er du fysisk lille, men du har det største indre. Det beundrer jeg dig og bliver glad, når du siger til mig, at det har jeg også. Ja, vi er fessut-hunde!
Jeg sidder og kigger på gamle barndoms billeder, fra din computer. Bl.a. et billed fra, da du var i kemo.
Jeg bliver lidt bedrøvet, men samtidig overdrevent taknemmelig over, at du kom igennem kræften. Tænk at lige præcis dig, ud af alle de utallige kvinder, der for brystkræft, var så heldig at være godartet.
Det for mig til at tænke på det ordsprog du minder mig om ofte. "Count your blessings" hedder det, og det betyder vel at vi må sætte pris på de gange, vi er blevet velsignet af lykke, i stedet for altid at remse de gange tingene er gået galt for os, op. Meget poetisk må man sige, og jeg elsker det.
Men jeg elsker allerhøjst min mor. Jeg elsker DIG mor. Din duft, din stemme, dine ord, din sang, din tryghed, der minder mig om at være et lille barn og din ubegrænsede kærlighed. Du har skabt mig, og det er jeg dig evigt taknemmelig for. Jeg elsker dig, jeg elsker dig, jeg elsker dig. 

Meget personlige og kærlige ord fra Bella

4 kommentarer:

  1. Hvor det dog smukt skrevet!! Super god blog du har dig!
    Du skal være yderst velkommen til at tage et smut forbi min blog: http://lifethroughanikond3000.blogspot.com/
    Vi kunne evt. følge hinanden? jeg kunne i hvertfald godt tænke mig at hører mere fra dig! :-)
    Knus
    - Cecilie

    SvarSlet
  2. Rigtig smukt skrevet, stor ros til dig :-)
    Og så vil jeg lige sige, at jeg synes din blog er rigtig fin og stemningsfuld! :-)

    SvarSlet
  3. Super, super sødt:)
    Du skriver bare SÅ godt, Bella!:)
    - Kram Anna

    SvarSlet
  4. Alle jeres søde rosene ord varmer utrolig meget. Jeg kigger forbi jeres blogs, og vil da helt sikkert overveje at blive fast læser:-)

    Bella<3

    SvarSlet