søndag den 15. januar 2012

Farver, farver, farver


Nu er min hjerne klart indstillet på at skulle planlægge hver eneste lille detalje, der hører til min konfirmation. Tiden nærmer sig så småt.Tik, tak siger uret og dagene går. De er pludselig gået så hurtigt, for nu er der kun 3 måneder tilbage. Jeg spekulerer på alverdens detaljerede småting, tegner og folder fugle til invitationer. Jeg har lavet 4 sider i min "Bella-bog" kun om denne dag, som siges at skulle være helt fantastisk og uforglemmelig. Jeg håber at alle forberedelserne, tegningerne og tankerne har været værd at bruge tid på. Det tror jeg. 
Jeg har ofte siddet ved mit gamle bord og tænkt tanker. Det er rart sådan at kunne lukke af for omverdenen, ved blot at lukke døren og sætte sig ved et stemningsfuldt træskrivebord. 
 Somme tider når jeg tegner, synker jeg ind i en anden bevidsthed, hvor tankerne snakker med hinanden. Tankerne leger sammen. De slås også engang imellem. Når jeg tegner, tegner jeg tanker. Måske kan de ligne andres, men som jeg ved, så kan ikke alle tanker være originale. Der er som regel nogen, der har tænkt tanken før mig. Og det gør ikke så meget. Tværtimod er det rart ikke at være alene.
Kreativt,
rytmisk,
farverigt
og sanseligt. 

Jeg vågnede til morges af en irriterende alarmtone, der skinrede i mine morgentrætte ører. Min dyne var morgenvarm og det var min hud også. Jeg stod op af sengen på trods af min modvilje og tog tøj på. Tøjet var køligt. Det havde ligget i en kold stol hen over natten. Skridt efter skridt og meget langsomt  gik jeg ud på badeværelset, hvor lyset skar i mine morgentrætte øjne. I spejlet fik jeg øjenkontakt med mig selv. Underligt. 

Idag har jeg været til audition til H.C.A. festspillende i den fynske landsby, som er en eventyrs forestilling, der skal opføres til sommer. Jeg sang en sang så flot jeg kunne, og jeg tror og håber, at jeg kommer med. På onsdag skal jeg også til audition til en forestilling. Livet er dejligt og jeg glæder mig. 

Kærlighed fra Bella

2 kommentarer:

  1. Årh, du er sød. Sødere end sukker, synes jeg.
    Din blog er skøn og især lige det her indlæg er ret perfekt, synes jeg :).

    Kig forbi, hvis du lyster!

    kyyyyys.

    SvarSlet
  2. Det gør mig godt nok glad at høre. Gladere end glad! Tusind tak:-)

    Knus Bella

    SvarSlet