mandag den 27. februar 2012

Jorden rundt- Ny globus

 Denne fine og antikke globus købte jeg også på loppemarkedet i Odense sidste weekend. Den er så flot, med den gamle træfod, og selvom kortet ikke længere er super præcist, så har den simpelthen så meget charme over sig. Jeg har længe- meget længe- ønsket mig en gammeldags globus. Jeg har i forvejen én, med en kedelig plastikfod. Den har bare langt fra den samme charme og ligner nærmere et skolemateriale. Så dette fund, til kun 225 kroner er så fantastisk.

Oveni ligger der en sød historie til, da jeg købte globussen; Da jeg første gang kom forbi boden med to smilende damer, som solgte den, blev jeg jeg så forelsket i den, at jeg ikke kunne gå videre til nogen anden bod, i angst om at den var blevet solgt, når jeg kom tilbage. Derfor lavede jeg en aftale med damerne, som jeg også havde en hyggelig samtale med, om den kuffert jeg også havde købt, at de ikke måtte sælge den til andre end mig. Jeg kom så tilbage senere efter at have snuset rundt blandt alle de andre boder, og da fik jeg min elskede globus. Endda med rabat. Og så kaldte de mig en sød smørblomst. Senere ville en mand give mig firehunrede kroner for den, og selv om min mor syntes det var en god idé, så insisterede jeg. Selv hvis han gav mig to tusinde kroner, ville jeg ikke give slip på denne globus. 
(Jeg købte også et flaskeskib)

Dagens stikord: varm dyne, "vil-ikke-åbne-mine-øjne"-følelsen, ørevarmere, en stikkende, iskold morgenvind, venner, kram, fysik & kemi, dansk, grin (hihi), præventionsklinikken, WTF (!!!), penis, Anna & Mette, ny striktrøje, smil, Fona & brunsvinger (sagt på godt fynsk), cykle gennem Kongenshave (i Odense), radiostemmer, farmand kommer tidligt hjem (jaaa), Føtex's bistromad, guitarundervisning, smukke melodier, mhh varm bil, sød hund, Vivians hyggelige stue, tik, tak, kylling i karry og to nye læsere (tak!). Og fortsat god mandag. Med mindre i har haft en dårlig dag så: "Ha' en god aften". Hader normalt når folk siger "forstat god dag" og jeg egentlig har haft en røv-dag. Nå ligemeget. Tusinde, tusinde tak for de halvtreds læsere jeg nu har rundet. Det betyder uendeligt meget.

Kys fra en skør Bella, der er lidt rundt på gulvet og en smule overgearet.

11 kommentarer:

  1. hmmm, misundelse er ikke en god ting!!
    den er da for fed, har selv en bare med plastik fod (mindre charmerende) sikke et fund:-D

    SvarSlet
  2. Hold da op sikke mange penge han ville give for den. Men fint at du insisterede! Det er en god historie :)

    SvarSlet
  3. Eyjo: Du må godt være misundelig. Det ville jeg i hvert fald selv være :-D Og ja den er så fed!

    Christina: Synes ikke lige jeg kunne sælge den, når der nu lå sådan en hyggelig historie bag købet:-) Plus at den er så flot!

    SvarSlet
  4. Sikke en sød blog! ;-)
    Tjek gerne min?
    http://leaseyes.blogspot.com/

    SvarSlet
  5. Jeg elsker billederne! Altså overalt på din blog!

    SvarSlet
  6. Hvor er den bare fin og antik! Det er så fedt at man købe så flotte ting på loppemarkeder, forstår godt du ikke solgte den igen! Rigtig fin blog, læser den nu fast, kig forbi min :-)

    // Emma, walkthewalk-blog.blogspot.com

    SvarSlet
  7. Fed blog! Er lige blevet fast læser. :)
    Tag gerne et smut forbi min blog, og måske blive fast læser.

    -Camilla

    http://aworldoc.blogspot.com/

    SvarSlet
  8. Utrolig fed blog, fede billeder og Jeg kan godt lide den måde du skriver på.
    Jeg tænkte på om vi skulle følges?
    - Asta Johanne

    astajohanne.blogspot.com

    SvarSlet
  9. Din blog er vildt inspirerende! - Er lige blevet fast læser, måske kunne vi følge hinanden? :)

    xoxo

    SvarSlet
  10. Ih dejligt at høre at i synes om min blog, kan lide mine billeder, min globus og bliver inspireret af mig. Det kan kun få mig til at smile!

    SvarSlet