lørdag den 25. februar 2012

 Lige nu og siden sidste fredag har det været vinterferie her på lille Fyn. Jeg har nyt og nyder den stadig helt utroligt meget. Jeg har mest af alt fået tømt hovedet for forvirrede og stressede tanker. Jeg har tegnet, lyttet til alverdens musik, gået ture i Munkemose sammen Karla & mor og skrevet mine spekulationer ned i min tanke-bog. Det er ikke blevet til den store "nu-skal-der-væres-sammen-med-veninderne"-ferie, men det blev da til en hyggelig dag med Mathilde, hvor vi tog til en intim Kris Herman koncert. Og intim var den godt nok, for med 30 tilskuere kunne han snakke direkte til os alle. Det var 3. gang jeg var til koncert med denne fantastiske unge kunster, der skriver de dejligste kærlighedssange, og jeg tror aldrig jeg bliver helt træt af hans stemme og poetiske snak. Mathilde og jeg tog efter koncerten hjem, og sov hos mig. Vi snakkede utroligt meget som altid, lyttede til musik og så x-faktor. Mathilde er formidabel!
I torsdags satte min mor, storebror og jeg kursen mod sjællandsland. Efter en susende fart hen over broen og en times kørsel derfra, kom vi til Nørrebro i København, hvor min onkel bor. Vi gik tur i området, kiggede på utallige butikker og spiste utrolig dejlig gryderet, sammen med min anden onkel, kusine og tante om aftenen. En tur i biografen blev det også til og vi så "10 timer til paradis". Den om en bodybuilder der tager til Thailand for at finde kærligheden. Hold da op en film! Dagen efter gik vi i Torvehallerne, spiste cupcakes og tog hjem igen til Fyn med et dejligt minde til samlingen. Jeg elsker Københavns frie følelse, og jeg drømmer om engang at bo der selv. Jeg drømmer om at cykle rundt blandt storbyens munterhed, og føle mig fri for forpligtelser. Ih og åh og uh og æh København. 

Nu er jeg så her i Odense. Jeg er tvunget til at være her, men synes nu også meget godt om det. Især når det er vinterferie, og solen skinner alle vejene. Jeg er så lykkelig her hvor jeg er. Her i livet, med hund og fødder der kan fører mig hen hvor jeg ønsker. Her med alt hvad jeg behøver. 

Smil og drømme fra Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar